Ian Caldwell – Peto Evanđelje

Zbog ispitnih rokova moje se čitanje prorijedilo, a samim time i pisanje Book of the month. Nekako mi je bedasto preporučati knjige za vrijeme dok ja ne čitam. No, sada sam položila sve ispite te oslobodila ponešto vremena za čitanje.

Kako su nedavno bili po vjestima Papa Katoličke i Patrijarh Pravoslavne Crkve, sve skupa me podsjetilo na knjigu Iana Caldwella Peto Evanđelje kroz koju se prožima pitanje ujedinjenja dviju najvećih kršćanskih zajednica.

Ian Caldwell, rođen 1976. pohađao povijest na Princetonu. Na Petom Evanđelju je radio deset godina, a knjiga je konačno objavljena 2015.

 

Peto Evanđelje

Radnja se odvija u samom Vatikanu te nas pisac vješto upoznaje s načinom života i običajima svećenstva i ostalih stanovnika Vatikana. Vrijeme je 2004. pred kraj života Ivana Pavla II. Protagonisti su dvojica braće svećenika: Alex koji ima petogodišnjeg sina čija ga je majka napustila za kojeg on vješto kaže “Peter je duet koji smo Mona i ja zajedno pisali. Glazba zvuči poput mene jer ipak sam je ja izvodio sam.”; i Simon koji je diplomat Državnog tajništva Svete Stolice. Umorstvom prijatelja im kustosa Ugolina pred otvaranje izložbe, braća se dadu na zadatak istraživanja Torinskog Platna i Diatesserona (rada kojeg je napisao Tacijan na temelju četiri evanđelja) koji su trebali biti predmet izložbe. Te dolaze do različitih neočekivanih saznanja. Tko je ubio Ugolina? Hoće li braća posumnjati u vjernost jedan drugoga ili će ostati zajedno do kraja? Koju tajnu kriju Torinsko Platno i Diatesseron?

Knjiga je izrazito vješto i zanimljivo napisana. Bit će zanimljiva ljudima religiozne naravi, ali i onima koji to nisu. Puna je informacija o Katoličkoj i Pravoslavnoj Crkvi te općenito o povijesti Kršćanstva. Tako da, osim vrlo napetog trilera očekujte i neka povijesna saznanja što nije čudno s obzirom da je Ian Caldwell diplomirao upravo na tom području.

Knjiga mi je zaista odlična i preporučujem je svima koji vole trilere, ali i povijesnu notu u svojim romanima. Mene su, iskreno, neka saznanja iznenadila. Nisam bila toliko upućena u povijest religije te me ova knjiga zaista zainteresirala da se pozabavim religijom na jedan drugi način.

peto-evandjelje-mu
Slika preuzeta s apm.hr
Oglasi

One thought on “Ian Caldwell – Peto Evanđelje

Komentiraj

